PÅSK - ChokladCupcakes med Chokladfrosting






  • Muffins:
  1. Lägg mjöl, kakao, socker, bakpulver, salt & smör i en bunke och vispa samman ingredienserna med elvisp på låg hastighet tills smeten blir grynig
  2. Vispa ägg, mjölk och vaniljessens i en annan skål och häll sedan hälften av mjölkblandningen i mjölblandningen medan du vispar. Vispa på hög hastighet tills alla klumpar försvinner
  3. Sänk till en lägre hastighet och häll långsamt i resten av mjölkblandningen. Vispa några minuter, men överarbeta inte
  4. Fyll formar till 2/3 med smet och grädda cirka 20-25 minuter, i 175 grader
  5. Låt svalna en stund i plåten och ställ sedan på ett galler för att svalna
  • Fyllning:
  1. Gröp ur dina muffins i mitten, med till exempel en äppelutkärnare
  2. Fyll med Nutella
  • Frosting:
  1. Vispa ihop florsocker, smör & kakao till en slät smet med elvisp på medellåg hastighet
  2. Sänk till låg hastighet och tillsätt mjölken i smeten, några matskedar i taget
  3. När all mjölk är i, öka till hög hastighet och vispa tills frostingen är lätt och fluffig, cirka 5 minuter
  • Garnering:
  1. Diska en vitlökspress noggrant och fyll sedan med marsipan
  2. Pressa ut marsipanen, forma till "bon" och lägg på din cupcake. Avsluta med några ägg i mitten




Postat av: Katarina

De här är så fina!

2012-04-11 @ 04:23:23
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Emelie- Modell och kläddesigner med tre egna företag

Hej! Ledsen för mitt sena svar!

Jag har ju varit i Turkiet en vecka, på träningsläger med mitt fotbollslag och när jag kom hem hade jag tusen saker att ta igen med mina 3 egna företag. Och tillråga på allt gick jag och blev sjuk igår med..

Men nu är jag äntligen back on track och ni kan förvänta er uppdateringar som vanligt :)



Ta gärna en titt på semesterbiderna.



Vad gillar ni dagens outfit?



Ha en grym onsdag! :)

2012-04-11 @ 18:15:35
URL: http://eraey.se
Postat av: Nina

Jättesöta! Fin dekoration!

2012-04-12 @ 21:15:07
URL: http://denvassastekniven.se
Postat av: Marie

Vilka fina:) Jag gjorde såna här cubcakes förra året och de var riktigt uppskattade.

2012-04-14 @ 07:04:09
URL: http://maarrre.blogg.se/




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig.
Copyright © Muzicmecupcake | Designed by Plumeria