Red Velvet Hot Chocolate with Cream Cheese Whipped Creme

 
Jag hade inte druckit varm choklad på år & dagar, men blev väldigt sugen på det för ett tag sedan. Så jag ställde mig för att göra det, men det slutade med att jag gjorde den på ett lite annorlunda sätt! Den första bilden gör tyvärr färgen ingen rättvisa, den är nämligen väldigt röd men på bilden ser den brun ut. Så jag slänge i lite mer grädde & rörde runt - vips så blev det rosa!









  1. Vispa grädde & socker i 2-3 minuter, tillsätt philadelphiaost & vispa 2 minuter till
  2. Värm mjölken på medelvärme, tillsätt lite vatten & chokladen
  3. Rör hela tiden
  4. När chokladen nästan smält, tillsätt karamellfärgen i önskad mängd (man får ta ganska mycket)
  5. Häll chokladen i en mugg, toppa med creme cheese grädden




Copyright © Muzicmecupcake | Designed by Plumeria