Nytt i bokhyllan

Beställde några böcker från Bokus som jag fick hem häromdagen and I love them. Jag kan inte riktigt få nog av att sitta och bläddra i bakböcker och beundra alla vackra skapelser. Fantasin sätter igång & på en halv sekund har jag redan listat ut mååånga saker jag vill baka. Jag älskar att läsa recept och sedan göra min egen variant på det. Ändra smaker, färger, blanda ihop olika recept... You name it. Jag är ganska estetiskt lagd & noggrann och jag vill mer än gärna att mina bakverk ser fina och aptitliga ut. Självklart är smaken det viktiga men utseendet är nog bannemig lika viktigt för mig! Jag vill SÅ gärna sätta igång och lära mig det här med sockerpasta också eftersom ALLT blir finare med den typen av dekoration. Sedan kommer jag att dekorera cupcakes som aldrig förr ;)
Nästa steg sedan blir tårtor - Jag har faktiskt ALDRIG bakat en tårta själv.
Jag har mycket att se fram emot :)






Postat av: Amy's piece of cake

Tårtboken är jättefin! Har läst den. Har du sett min steg-för-steg beskrivning gällande att göra tårtor i sugarpaste/marsipan? Gör det annars! :)

2011-12-16 @ 19:21:54
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.com/




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig.
Copyright © Muzicmecupcake | Designed by Plumeria