Uggle-Cupcakes/Cupcakes ugglor

 
Visste ni om att jag är helt tokig i ugglor? Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför men jag har alltid älskat den här lilla kloka fågeln. Hela lägenheten är pyntad lite här och var med ugglor och i julklapp fick jag ett halsband med en uggla från min pojkvän. ♥ 
Så häromdagen satt jag och funderade på om inte min blogg känns lite tom utan ett recept på "uggle-cupcakes?"
Muffinsen smakar "Marianne" (mint) och frostingen är en chokladsmörkräm.
 
Muffins:
2 st ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 ½ dl krossade Mariannegodisar
60 g smält smör
1 dl mjölk
 
Smält smöret och låt svalna. Vispa äggvitan mycket porös. Blanda i socker och äggula. Blanda mjöl, bakpulver och krossad Mariannegodis i en annan skål och häll sedan över i äggblandningen. Tillsätt smör och mjölk. Fyll formar med 2/3 smet, grädda 30-40 minuter på 175 grader.
 

Frosting:
1 msk kakao
1 ½ msk kokande vatten
100 g smör
250 g florsocker
 
Blanda kakao med kokande vatten. Tillsätt sedan smör och lite florsocker i taget. Vispa fluffigt. Bre över dina muffins.
 
 
Dekoration:
Oreokakor
Smarties
 
Dela oreokakorna och spara sidorna med den vita fyllningen. Tryck fast Smarties i fyllningen och tryck sedan fast hela oreokakorna på cupcaksen, som ögon. Placera sedan en Smarties som näbb.
 
 
 


Postat av: Mikaela

Vilka roliga! Jättefina! Farligt att gå in på din blogg när man är sötsugen!

2014-01-21 @ 00:46:59
URL: http://bympv.blogg.se
Postat av: frukallgren.blogg.se

Men jösses vilka raringar! Smakar säkert gudomligt dessutom :))

2014-01-22 @ 15:14:55
URL: http://frukallgren.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jättefina cupcakes! Planerar att baka dessa. Ungefär hur många cupcakes blir det från detta recept?

2014-06-02 @ 15:07:58
URL: http://rebeccaphoto.blogg.se




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig.
Copyright © Muzicmecupcake | Designed by Plumeria