Söt som Hello Kitty sockerkaka


Att jag älskar Hello Kitty tror jag att fler och fler börjar inse när man ser mina inköp. Och idag var det dags att testa formen ifrån Sockerflinga. Nedan ser ni resultatet, lite gulligt va?

Dock var jag lite lat idag (söndag) och använde mig av det vi hade hemma - glasyr. Det ena ögat rann iväg (vad hemskt det låter) men jag fick rädda det så gott jag kunde. Därav den ojämna och lite trasiga formen på högerögat. Men vad vore vi utan lite skavanker, inte ens sötnosen Hello Kitty är perfekt :)





  • Vispa ägg & socker poröst
  • Smält smöret och låt svalna. Tillsätt mjölken och citronsaft (ev. skal)
  • Blanda de torra ingredienserna i en bunke
  • Rör ner smörblandningen och de torra ingredienserna i äggsmeten
  • Smöra och bröa formen
  • Fyll formen med 2/3 smet
  • Grädda 200grader, ca 25 minuter
  • Låt kakan svalna en stund i formen, stjälp upp och dekorera med till exempel glasyr




Copyright © Muzicmecupcake | Designed by Plumeria